Privacy Helpdesk
Bent u goed op de hoogte van de actuele wetgeving, maar heeft u af en toe behoefte aan een deskundig klankbord? Dan biedt de Privacy Helpdesk van FG Support uitkomst. Dankzij de verschillende abonnementsvormen krijgt u precies de ondersteuning die u nodig heeft.
Het belang van een helpdesk
Organisaties die goed op weg zijn met de naleving van de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) hebben niet altijd behoefte aan een vaste data protection officer of Functionaris voor de Gegevensbescherming (FG). Door veranderingen in de bedrijfsvoering en ontwikkelingen in de wet- en regelgeving is het wel noodzakelijk om met enige regelmaat interne procedures onder de loep te nemen en aan te passen. Daarnaast kunnen zich incidenten voordoen. In die gevallen is het prettig om snel met een deskundig klankbord te kunnen schakelen. De Privacy Helpdesk van FG Support neemt deze rol met veel expertise en ervaring op zich.
U vermoedt dat er in uw organisatie een datalek heeft plaatsgevonden? Of dat er een USB stick is verloren, of een laptop is gestolen? Is dit ook werkelijk een datalek? Wat moet er in dat geval allemaal geregeld worden? Heeft u of uw FG een privacygerelateerde vraag? Bent u onzeker over de interpretatie van normen uit de AVG? De Privacy Helpdesk van FG Support helpt u met alle antwoorden.
Abonnementen op de Privacy Helpdesk
FG Support is een betrouwbare partner voor al uw vragen over privacy en dataprotectie. Met onze Privacy Helpdesk heeft u altijd de juiste hulp onder handbereik.
Er zijn diverse abonnementen op de Privacy Helpdesk mogelijk.
Basis
Met een basisabonnement bent u snel operationeel op het gebied van privacybescherming.
Zo werkt het:
- Vast tarief per maand;
- E-mail consult;
- Eerste hulp bij een datalek;
- Bewustwordingssessie;
- Twee keer per jaar bezoek van een FG;
- Advies bij maximaal twintig gegevensverwerkingen;
- Een minimale abonnementsduur van twee jaar.
Premium
Het premiumabonnement is speciaal afgestemd op uw organisatiebehoeften.
Zo werkt het:
- Prijs op basis van offerte;
- E-mail consult;
- Eerste hulp bij een datalek;
- Bewustwordingssessie;
- Twee keer per jaar bezoek van een FG;
- Registratie bij de AP;
- Tien procent korting op het uurtarief van een van onze FG's;
- Advies bij een onbeperkt aantal gegevensverwerkingen;
- Een minimale abonnementsduur van twee jaar.
De abonnementen van de Privacy Helpdesk zijn beschikbaar voor organisaties die via een register van verwerkingen alle processen die persoonsgegevens verwerken in kaart hebben gebracht. Daarnaast is het van belang dat een risicocontrole heeft plaatsgevonden, FG Support de privacyboekhouding heeft beoordeeld op juridische, organisatorische en technische aspecten, en een plan van aanpak is opgesteld met maatregelen om te (blijven) voldoen aan de AVG.
Meer weten?
Wilt u meer weten over wat de Privacy Helpdesk van FG Support voor u kan betekenen, of direct een vrijblijvende offerte ontvangen? Neem dan gerust contact met ons op.